Saturday, July 9, 2016

“အေရးတႀကီး လုိေနေသာ ေမတၱာ”


••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
ေကာသမၺီရဟန္းေတာ္မ်ား ၀စၥကုဋိအတြင္းက
သန္႔သက္ေရခြက္၌ ေရက်န္ထားျခင္းကိစၥ အျပစ္ရွိ၊
မရွိ ျငင္းခုံမႈကုိ အစျပဳ၍ သံဃာေတာ္အခ်င္းခ်င္း
ပဋိပကၡျဖစ္လာၾကသည္။ထုိပဋိပကၡသည္ ၾကီးက်ယ္သထက္
ၾကီးက်ယ္လာၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္
ေျဖရွင္းေပးေသာ္လည္း မရ၊ျငိမ္းခ်မ္းေရး တရားေဟာ
ဆုံးမေပးေသာ္လည္း မရတဲ့အထိ တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္
အေလွ်ာ့မေပးစတမ္း တင္းမာလာေလသည္။
ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ အသိေပးဆုံးမ၍
ရေတာ့မည္မဟုတ္သည္ကုိ သိျမင္ေတာ္မူသည့္ အတြက္
မည္သူ႔ကုိမွ် အသိမေပး၊ မည္သည့္အေဖာ္ကုိမွ်
မေခၚေတာ့ဘဲ မိမိ၏ ပရိကၡရာကုိ ကုိယ္ေတာ္တုိင္
ယူေဆာင္ေတာ္မူလွ်က္ တစ္ပါးတည္း ခရီးႂကြ
သြားေတာ္မူေလသည္။

ပထမ ဗာလကေလာဏက(ဆားခ်က္)ရြာသုိ႔
ႂကြေတာ္မူၿပီး ထုိရြာမွတဆင့္ ပါစိန၀ံသေခၚ
အေရွ႕၀ါးေတာသုိ႔ ဆက္လက္ႂကြသြားေတာ္မူေလသည္။
ထုိပါစိန၀ံသေခၚ အေရွ႕၀ါးေတာအရပ္၌ အရွင္အႏု႐ုဒၶါ၊
အရွင္နႏၵိယ၊အရွင္ကိမိလ ရဟႏၲာမေထရ္ျမတ္
သုံးပါး သီတင္းသုံးေနလွ်က္ ရွိပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ထုိမေထရ္ျမတ္သုံးပါးတုိ႔၏
အတူတကြ ျငိမ္းခ်မ္းစြာ ေနထုိင္ၾကပုံကုိ ေနာက္ေနာင္
တပည့္သာ၀ကအမ်ား အတုယူက်င့္သုံးႏုိင္ေစရန္
အတြက္ ယခုအေရွ႕၀ါးေတာခရီးကုိ ႂကြေတာ္မူ
လာရင္း ျဖစ္ေပသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ၀ါးေတာနယ္နိမိတ္သုိ႔ ၀င္ေရာက္ကာစ
အေပါက္၀မွာပင္ ေတာေစာင့္တာ၀န္က်ေသာ
ဒကာေလးမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ သာမန္
မထင္မရွား ရဟန္းတစ္ပါးဟု ထင္မွတ္ေလသည္။
ထုိ႔သုိ႔ ထင္မွတ္မႈေၾကာင့္ ယခု ထပ္မံ ေရာက္ရွိလာေသာ
အာဂႏၲဳကရဟန္းက ၀ါးေတာထဲ၌ ယခင္ ေရာက္ရွိ
ေနထုိင္ၾကေသာ မေထရ္ျမတ္သုံးပါးတုိ႕အတြက္
အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္မွာကုိ စုိးရိမ္သြားေလသည္။
လူ႔ဘသာ၀အရ သူ႔အျမင္ကို အျပစ္မဆုိသာ။
မ်ားေသာအားျဖင့္ လူ႔ပတ္၀န္းက်င္၌ ညီညြတ္ေနေသာ
အသုိင္းအ၀ုိင္းၾကားမွာ အျခားတစ္ေယာက္ေယာက္
ထပ္မံေရာက္ရွိလာခ်ိန္မ်ိဳးတြင္ ယခင္ညီညြတ္ျပိးသား
အစုအေ၀းေလးပင္ တကြဲတျပားစီ ျဖစ္သြား
တတ္ေလ့ရွိပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မေထရ္ျမတ္သုံးပါးတုိ႔၏ ယခင္
ညီညြတ္ေနမႈကုိ ထိခုိက္မွာ စုိးရိမ္သြားျခင္းျဖစ္ေလသည္။
ထုိသုိ႔ စုိးရိမ္လာသျဖင့္ ေတာေစာင့္ဒကာေလးက
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ ဘုရားမွန္း မသိဘဲ -
“ရဟန္းၾကီး၊ ဤေတာထဲသုိ႔ မ၀င္ပါႏွင့္။ဤေတာထဲ၌
သူေတာ္ေကာင္းအမ်ိဳးေကာင္းသားသုံးဦးတုိ႔သည္
မိမိအက်ိဳးစီးပြားျဖင့္ ေနေနၾကပါသည္။သူတုိ႔၏
မခ်မ္းသာမႈကုိ မျပဳပါႏွင့္” ဟု အနီးေရာက္လာေသာ
ဘုရားရွင္အား တားဆီးထားလုိက္ေလသည္။
ထုိစကားသံကုိ အရွင္အႏု႐ုဒၶါမေထရ္ျမတ္က
ၾကားလုိက္ရ၍ ေတာလမ္းအ၀သုိ႔ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္မိ
ေသာအခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ႂကြလာေတာ္မူမွန္း
ေတြ႕ျမင္ရေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္-
“ေတာေစာင့္ဒကာ၊ ငါတုိ႔၏ ဆရာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္
ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ၾကီး ႂကြလာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
ငါတုိ႔ဆရာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ မတားပါႏွင့္။” ဟု
ေတာေစာင့္ဒကာကို သတိေပးဟန္႔တားၿပီး
အျခားေသာ အရွင္ကိမိလ၊အရွင္နႏၵိယမေထရ္မ်ား
အထံသုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ႂကြလာေတာ္မူေၾကာင္းကုိ
ပထမဦးစြာ လွမ္း၍ အသိေပး သတင္းစကား
ေျပာၾကားပါသည္။
ထုိ႔ေနာက္ မေထရ္ျမတ္သုံးပါးစလုံး အတူတကြ
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ ခရီးဦး ၾကိဳဆုိၾကေလသည္။
တစ္ပါးက သပိတ္သကၤန္းကုိ လွမ္းယူ၏။
တစ္ပါးက ေနရာထုိင္ခင္းေပး၏။
တစ္ပါးက ေျခေဆးေရတည္ခင္း ၀တ္ျပဳၾကေလသည္။
ပထမဦးဆုံး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ ခရီးဦးၾကိဳဆုိျခင္း
အမႈ ျပဳျခင္းကိစၥမွာပင္ မေထရ္ျမတ္သုံးပါးတုိ႔သည္
အခ်င္းခ်င္းညီညီညြတ္ညြတ္ ရွိၾကေလသည္။
မည္သူက အရင္ ၊ မည္သူက ေနာက္၊ မည္သူက
ဘယ္အမႈကုိ လုပ္ရမည္၊ မည္သူက ဘယ္ေနရာမွာ
ေနရမည္ဟု တုိင္ပင္ထားျခင္း ျပဳစရာမလုိ။
အခ်င္းခ်င္း အလုိလုိ ညီညြတ္ျပိးသား
ျဖစ္ေနၾကေလသည္။
ဘုရားရွင္က အရွင္အႏု႐ုဒၶါႏွင့္ မေထရ္ျမတ္သုံးပါးတုိ႔အား
“ခမနီယံ ယာပနီယံ -က်န္းခံ့သာပါ၏ေလာ မွ်တပါ၏ေလာ။”
ဟု အစရွိေသာ ပဋိသႏၴာရစကားတုိ႔ျဖင့္ ေမးေတာ္မူျပီးလွ်င္-
“ခ်စ္သားအႏု႐ုဒၶါတုိ႔ ၊ သင္တုိ႔သည္ အခ်င္းခ်င္းျငင္းခုံျခင္း
မရွိ ညီညီညြတ္ညြတ္ ေနၾကပါ၏ေလာ။ႏုိ႔ႏွင့္ေရ
ေရာက မကြဲမျပား တစ္သားထဲျဖစ္ဘိသကဲ့သုိ႔
တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ခ်စ္ခင္ေသာမ်က္စိတုိ႔ျဖင့္ ေကာင္းစြာ
ၾကည့္႐ႈ၍ ေနေနၾကပါကုန္၏ေလာ”
ဟုဆက္လက္ေမးေတာ္မူေလသည္။
“ မွန္လွပါ ျမတ္စြာဘုရား၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ထုိ႔ကဲ့သုိ႔
ေနေနၾကပါသည္ဘုရား။”
“ခ်စ္သားတုိ႔- ခ်စ္သားတုိ႔တေတြ အတူတကြ
ညီညြတ္စြာ ေနထုိင္ၾကပုံသည္ အဘယ္ကဲ့သုိ႔ပါနည္း။”
“ မွန္လွပါ ျမတ္စြာဘုရား၊-- “ဤေနရာ၌ ယခုကဲ့သုိ႔ေသာ
သီတင္းသုံးေဖာ္တုိ႔ႏွင့္အတူေနရျခင္းသည္ ငါ့အတြက္
အရေတာ္ေလစြ။ငါ့အတြက္ ေကာင္းေသာရျခင္း
သည္လည္း ျဖစ္ပါေပစြ။” - ဟု စိတ္ထဲမွာ
ျဖစ္ေပၚေနပါသည္ ဘုရား။ဤသီတင္းသုံးေဖာ္တုိ႔အေပၚ၌
ေမတၱာကာယကံ ၊ေမတၱာ၀စီကံ ၊ ေမတၱာမေနာကံ
တုိ႔ကုိ မ်က္ေမွာက္မွာေရာ ၊မ်က္ကြယ္မွာပါ ထားရွိ
က်င့္သုံးလွ်က္ ေနေနၾကပါသည္ဘုရား။”
“ ဘုန္းေတာ္ၾကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား-
“ မိမိ၏စိတ္အလုိဆႏၵ မိမိရဲ႕အၾကိဳက္ကုိ ဦးစားေပး
ေရွ႕တန္းတင္ျခင္းမရွိဘဲ အတူေနအျခား အရွင္ျမတ္ႏွစ္ပါး
တုိ႔၏ အလုိဆႏၵအတုိင္း ေနထုိင္ရပါမူကား ေကာင္းေလစြ”
ဟု စိတ္ကူးၾကံစည္ထားသည့္အတုိင္း အျခား
မေထရ္ျမတ္ႏွစ္ပါးတုိ႔၏ အလုိဆႏၵကုိသာ ဦးစားေပးျပီး
ေနထုိင္ၾကသည့္အတြက္ တပည့္ေတာ္တုိ႔မွာ
ခႏၶာကုိယ္ကသာ ကြဲျပားေနပါသည္ဘုရား။
စိတ္ကေတာ့ တစ္စိတ္ထည္း၊တစ္၀မ္းထည္း
ညီညီညြတ္ညြတ္ ေနထုိင္ၾကပါသည္ ဘုရား”ဟု
အရွင္အႏု႐ုဒၶါမေထရ္ျမတ္က ဘုရားရွင္အား ျပန္လည္
ေလွ်ာက္ထားေလသည္။
က်န္ မေထရ္ျမတ္ႏွစ္ပါးကလည္း အရွင္အႏု႐ုဒၶါမထရ္ျမတ္
ေလွ်ာက္ထားသကဲ့သုိ႔ ထပ္တူ ျပန္လည္
ေလွ်ာက္ထားၾကေလသည္။
ယခုေဖာ္ျပခဲ့ေသာ ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္းေလးသည္ ၀ိနည္း
မဟာ၀ါ ပါစီန၀ံသဒါယဂမနကထာ၌ ျမတ္စြာဘုရားရွင္
ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္ျဖစ္ပါသည္။
ထုိအရွင္ျမတ္သုံးပါးတုိ႔ကုိ ဆက္လက္ေမးျမန္း
မိန္႔ၾကားေသာ အေမးအေျဖမ်ားကလည္း စိတ္၀င္စား
စရာအလြန္ေကာင္းမြန္ပါသည္။သုိ႔ေသာ္ ဤေနရာ၌
ယခုျပဆုိခဲ့ ေသာ ဘုရားရွင္ႏွင့္ အရွင္အႏု႐ုဒၶါ
မေထရ္တုိ႔ အေမးအေျဖျပဳလုပ္ထားေသာ
စကားေတာ္ေတြမ်ားစြာထဲက-
“သီတင္းသုံးေဖာ္တုိ႔အေပၚ၌ ေမတၱာကာယကံ၊ေမတၱာ
၀စီကံ၊ေမတၱာမေနာကံတုိ႔ကုိ မ်က္ေမွာက္မွာေရာ၊
မ်က္ကြယ္မွာပါ ထားရွိက်င့္သုံးလွ်က္ ေနေနၾကပါသည္
ဘုရား” ဆုိသည့္ စကားေလးကုိ အလြန္ႏွစ္သက္
မိပါသည္။ထုိအေျဖစကားႏွင့္ စပ္၍ ေပၚလာေသာ
အေတြးမ်ားကုိ တဆင့္မွ်ေ၀ေပးခ်င္မိသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခု ပါစီန၀ံသဒါယဂမနကထာ၌
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ႏွင့္ အရွင္္အႏု႐ုဒၶါမေထရ္ျမတ္တုိ႔၏
အေမးအေျဖမ်ားကုိ ေဖာ္ျပရျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
မ်က္ေမွာက္မ်က္ကြယ္ ႏွစ္သြယ္ေသာအေျခေနမ်ိဳးမွာ
က်င့္သုံးေနေသာ ကာယကံေမတၱာ ၀စီကံေမတၱာ၊
မေနာကံေမတၱာအေၾကာင္း အက်ယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္မ်ားကုိ
သာရတၳဒီပနီ ဋီကာ၌ ဖြင့္ဆုိထားသည့္အတုိင္း
ပထမဦးစြာ ေဖာ္ျပပါရေစ။
အတူတကြေနထုိင္ၾကရသည့္အခါ အသုံးအေဆာင္ပစၥည္း
ပစၥယမ်ား ေနရာတက်မရွိ အျမင္မေတာ္ ပစ္ထားသည္ကုိ
ေတြ႔ျမင္ခဲ့လွ်င္ မည္သူလုပ္ထားသည္ မည္၀ါလုပ္ထားသည္
ဟု တစ္စုံတစ္ေယာက္ကုိ လက္ညိႇဳးးထုိး စြပ္စြဲျခင္း
ျပဳမေနဘဲ မိမိျပဳထားေသာအမႈကဲ့သုိ႔ သိမ္းဆည္း
သင့္သည္ကုိ သိမ္းဆည္းေပးထားျခင္း ရွင္းလင္း
သုတ္သင္သင့္သည္ကုိ ရွင္းလင္းသုတ္သင္ျခင္းသည္
မ်က္ေမွာက္ကာယကံေမတၱာဟု ေခၚပါသည္။
အတူေနသူတစ္ေယာက္ေယာက္က အျခားတစ္ေနရာကုိ
ထြက္ခြါသြားစဥ္ ထြက္သြားသူ၏ က်န္ရွိ ပစၥည္းမ်ားကုိ
သုိမွီးသိမ္းဆည္းေပးထားျခင္းသည္ မ်က္ကြယ္
ကာယကံေမတၱာဟု ေခၚပါသည္။
အတူတကြေနထုိင္ၾကသည့္အခါ တစ္ဦးကုိတစ္ဦး
ေခ်ေခ်ငံငံေျပာဆုိဆက္ဆံျခင္း၊ အခ်င္းခ်င္း တုိင္ပင္
ညႊန္ျပ ေဆြးေႏြးျခင္းသည္ မ်က္ေမွာက္၀စီကံေမတၱာ
ဟု ေခၚပါသည္။
အတူေနသူထဲမွ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ထြက္ခြါသြားခ်ိန္မ်ိဳးမွာ
“ ငါတုိ႔၏ မိတ္ေဆြသည္ ဤကဲ့သုိ႔ သီလ၊သမာဓိ၊ပညာ
သိကၡာဂုဏ္တို႔ႏွင့္ ျပည့္စုံပါေပသည္” ဟု စသည္ျဖင့္
မ်က္ကြယ္ရွိ အတူေနမိတ္ေဆြ၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားကုိ
ထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိျခင္း၊ အျခားတစ္ေယာက္ေယာက္က
အထင္အျမင္လြဲမွား၍ အျပစ္တင္စကား ဆုိလာလွ်င္လည္း
အတူေနမိတ္ေဆြ၏ ဂုဏ္မ်ားကုိ အမွန္အတုိင္း
ကာကြယ္ေျပာဆုိေပးျခင္းသည္ မ်က္ကြယ္
၀စီကံေမတၱာ မည္ပါသည္။
မေနာကံေမတၱာတြင္ မ်က္ေမွာက္၊မ်က္ကြယ္ အတူတူ
ျဖစ္ပါသည္။“ငါ၏ အတူေနမိတ္ေဆြ ခ်မ္းသာပါေစ”
စသည္ျဖင့္ ထုိမိတ္ေဆြအေပၚ ေကာင္းက်ိဳးလုိလားေသာ
စိတ္သည္ မေနာကံေမတၱာမည္ပါသည္။
မေထရ္ျမတ္သုံးပါးတုိ႔၏ မ်က္ေမွာက္မ်က္ကြယ္
ႏွစ္သြယ္ေသာေနရာဌာနမွာ ေမတၱာကာယကံ၊ေမတၱာ
၀စီကံ၊ေမတၱာမေနာကံ ထားရွိၾကပုံကုိ အတုယူျပီး
ယေန႔ေခတ္လူ႔အသိုင္းအ၀ုိင္းၾကားမွာလည္း မ်က္ေမွာက္၊
မ်က္ကြယ္ ႏွစ္ဌာနတုိ႔၌ အခ်င္းခ်င္း ကာယကံေမတၱာ၊
၀စီကံေမတၱာ၊မေနာကံေမတၱာ မ်ားထားၾကလွ်င္
ပတ္၀န္းက်င္ တစ္ခုလုံး ျငိမ္းခ်မ္းလာပါလိမ့္မည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ ေလာကၾကီးျငိမ္းခ်မ္းလာပါက ေလာကထဲမွာ
ေနထုိင္ၾကေသာ လူသားမ်ားသည္လည္း ေအးခ်မ္းစြာ
စီးပြားရွာျခင္း၊ ကုသုိလ္ပါရီမီမ်ားရွာျခင္း၊ တရားရွာျခင္းမ်ားကုိ
ျပဳလုပ္ႏုိင္ၾကေပလိမ့္မည္။
ယေန႔ မိမိတုိ႔ပတ္၀န္းက်င္တြင္ ထုိကဲ့သုိ႔ ေမတၱာမ်ား
ေခါင္းပါးလွ်က္ တစ္ေယာက္ကုိ တစ္ေယာက္ အျပစ္ဖြဲ႕၊
အျပစ္ေျပာ၊ တစ္ဦးမေကာင္းေၾကာင္းကုိ တစ္ဦးက
လြယ္လြယ္ကူကူေျပာနုိင္္ၾကေသာ ေခတ္ျဖစ္ေပသည္။
တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ သူ႔တာ၀န္၊ကိုယ့္တာ၀န္၊
သူ႔ကိစၥ ကုိယ့္ကိစၥ၊ သူ႔အလုပ္ ကုိယ့္အလုပ္ ခြဲျခား၍
တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ကူညီျခင္း၊ ေဖးမျခင္းမရွိ။
သနားညႇာတာ ကိုယ္ခ်င္းစာစိတ္မရွိ၊ ညီညြတ္ျခင္းမရွိ။
အျငင္းပြား ၀ိ၀ါဒကြဲျပားလွ်က္ ေမတၱာမ်ား ဆိတ္သုဥ္း
လ်က္ရွိၾကေပသည္။ေလာကၾကီးတြင္ ေမတၱာမ်ား
ရွားပါးလာေနသည္။ေမတၱာသည္ ေလာကၾကီးတြင္
အေရးတၾကီးလုိအပ္ လွ်က္ရွိေနေပသည္။
ေမတၱာမ်ား ရွားပါးလာသည္ႏွင့္အမွ် ေလာကၾကီးတြင္
ျဖစ္ေပၚေနေသာ ၀ိ၀ါဒကြဲျပား ေနမႈမ်ားကုိလည္း
မည္သုိ႔မွ် ၿငိႇမ္းသတ္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။ပဋိပကၡမ်ားလည္း
ခ်ဳပ္ျငိမ္းႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ။ေမတၱာကင္းလာေလ
ေလာကၾကီးသည္လည္း မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္ေလာင္
လာသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ၀ိ၀ါဒကြဲျပားမႈမ်ား ပဋိပကၡမ်ားကုိ အျမန္ဆုံး
ခ်ဳပ္ျငိမ္းေစဖုိ႔၊ ေလာကၾကီးသာယာလွပေစဖုိ႔ ၊
ေမတၱာေတြ မျဖစ္မေနလိုအပ္လာေနသည္။ယေန႔ေခတ္၏
ခုလုိအခ်ိန္အမ်ိဳးမွာ ျပဆုိအပ္ခဲ့ေသာမေထရ္ျမတ္သုံးပါး
တုိ႔၏ အခ်င္းခ်င္း ထားရွိက်င့္သုံးခဲ့ၾကေသာ ကာယကံ
ေမတၱာ၊၀စီကံေမတၱာ၊မေနာကံေမတၱာမ်ားကုိ မ်က္ေမွာက္၊
မ်က္ကြယ္ ႏွစ္သြယ္ေသာ ေနရာဌာနတို႔၌ လုိက္နာ
က်င့္သုံးၾကမည္ဆုိပါက အေကာင္းဆုံး အေျဖတစ္ခု
ထြက္ေပၚလာလိမ့္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္ထပ္ အခက္ဆုံးတစ္ခုကေတာ့ မေထရ္ျမတ္သုံးပါးတုိ႔၏
အခ်င္းခ်င္း သုံးကုိယ္တစ္စိတ္ ျဖစ္ေနေအာင္
အတူတကြ ေနထုိင္ႏုိင္ၾကပုံျဖစ္ပါသည္။
“ မိမိ၏စိတ္အလုိဆႏၵ မိမိရဲ႕အၾကိဳက္ကုိ ဦးစားေပး
ေရွ႕တန္းမတင္ျခင္း မရွိဘဲ၊ အတူေန အျခားအရွင္ျမတ္
ႏွစ္ပါးတုိ႔၏ အလုိဆႏၵအတုိင္း ေနထုိင္ရပါမူကား
ေကာင္းေလစြ” ဟု စိတ္ကူးၾကံစည္ထားသည့္အတုိင္း
အျခားမေထရ္ျမတ္ႏွစ္ပါးတုိ႔၏ အလုိဆႏၵကုိသာ ဦးစားေပးျပီး
ေနထုိင္ၾကသည့္အတြက္ တပည့္ေတာ္တုိ႔မွာ
ခႏၶာကုိယ္ကသာ ကြဲျပားေနပါသည္ဘုရား။
စိတ္ကေတာ့ တစ္စိတ္ထည္း တစ္၀မ္းထည္း
ညီညီညြတ္ညြတ္ ေနထုိင္ၾကပါသည္ ဘုရား။”
မေထရ္ျမတ္သုံးပါးတုိ႔၏ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို
ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားခ်က္ပါ။
ဒီေလွ်ာက္ထားခ်က္ဟာ ပတ္၀န္းက်င္အယူအဆ
မတူသူေတြၾကားမွာ မည္ကဲ့သုိ႔ ေနထုိင္ျပဳမူရမလဲ
ဆုိေသာ ျပႆနာ၏ အဓိကအေျဖတစ္ခုလည္း
ျဖစ္ေနေပသည္။မေထရ္ျမတ္တုိ႔၏ စိတ္ထားကဲ့သုိ႔
အျခားသူမ်ား၏ အလုိဆႏၵအတုိင္းေနထုိင္ႏုိင္ဖုိ႔ဆုိသည္မွာ
သာမန္လူသားတစ္ေယာက္အတြက္ အလြန္ခက္ခဲေသာ
ေနထုိင္မႈပါ။ လူအမ်ားစုက အျမဲတန္း မိမိအတၱကုိသာ
ေရွ႕တန္းတင္တတ္ၾကပါသည္။
မိမိအတၱ၊မိမိအလုိဆႏၵကုိ မေဖာ္ျပမိေအာင္ ေနထုိင္တတ္ဖုိ႔
ဆုိသည္မွာ ပါရမီရင့္သန္သူတုိ႔သာ လုပ္ႏုိင္ၾကပါလိမ့္မည္။
သုိ႔ေသာ္ မိမိတုိ႔ သာမန္ပုထုဇဥ္လူသားမ်ားသည္လည္း
သာမန္ပုထုဇဥ္အေလွ်ာက္ မိမိတုိ႔ အတၱကုိ
ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ေလ ေကာင္းေလျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
လူရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာလွ်င္ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ကင္းကြာလုိ႔
မရေပ။ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ အျမဲတေစထိေတြ႕ ဆက္ဆံ
ေနၾကရေပသည္။အသက္အရြယ္ရလာသည္ႏွင့္အမွ်
ပတ္၀န္းက်င္ကလည္း က်ယ္ျပန္႔လာေလသည္။
က်ယ္ျပန္႔လာေသာ နယ္ပယ္ပတ္၀န္းက်င္အေပၚ
ျပဳမူဆက္ဆံမႈကလည္း တေျဖးေျဖးေျပာင္းလဲ
လာၾကရသည္။မိမိ အျမဲမျပတ္ဆက္ဆံထိေတြ႕ေနရသည့္
ပတ္၀န္းက်င္အေပၚ မိမိ၏ဆက္ဆံေျပာဆုိျပဳမူက
အေရးၾကီးေသာ အခ်က္ျဖစ္လာသည္။
ထုိကဲ့သုိ႔ မိမိတုိ႔ေနထုိင္ရာ ပတ္၀န္းက်င္တုိင္းမွာ မိမိႏွင့္
အျမင္အယူအဆမတူသူ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေတြ႔ၾကဳံရႏုိင္သည္။
ထုိအခါမိ်ဳးမွာ မိမိအတၱက အစြန္းထြက္ထြက္လာတတ္တာ
သာမာန္လူသားမ်ား၏ သဘာ၀တစ္ခုပါ။လူတုိင္းက
မိမိႏွင့္ အယူအဆျခင္းလည္း မတူႏုိင္ပါ။
အျမင္ခ်င္းလည္း မတူႏုိင္ပါ။မိမိ၏ မိသားစုအတြင္း၌ပင္
တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ အျမင္၊အယူအဆ
မတူညီႏုိင္ၾကပါ။ တစ္ၿမိဳ႕ႏွင့္ တစ္ျမိဳ႕၊ တစ္ရြာႏွင့္ တစ္ရြာ၊
ရပ္ရြာအတြင္းက တစ္အိမ္နွင့္ တစ္အိမ္၊ တစ္ဖြဲ႔ႏွင့္
တစ္ဖြဲ႕၊ တစ္ပါတီႏွင့္ တစ္ပါတီ စသည္တုိ႔၌
လုံး၀မတူညီႏုိင္ပါဘူး။အျမဲကြဲလြဲေနၾကရသည္။
အားလုံးမွာ ကုိယ္ပုိင္အယူအဆေတြ ရွိေနၾကတာ
ထုံးစံဓမၼတာပါ၊ လူတုိင္းမွာ မိမိ၏ ပင္ကုိယ္ဗီဇအရ
စ႐ုိက္အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနၾကသည္။သတၱ၀ါတစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး
မ်ိဳး႐ုိုးဗီဇ မတူလွ်င္၊ စ႐ုိက္မတူလွ်င္၊ က်င္လည္ရေသာ
ပတ္၀န္းက်င္မတူလွ်င္၊ ပညာအနိမ့္အျမင့္ မတူလွ်င္၊
ပါရမီဉာဏ္ခ်င္း မတူညီလွ်င္ အယူအဆ အေတြးအေခၚ
ေတြလည္း တူညီႏုိင္မယ္ မဟုတ္ပါဘူး။
အျမင္ေတြလည္း ကြဲျပားေနပါလိမ့္မည္။
ကြဲျပားေနေသာ အယူအဆေတြအေပၚ မိမိအတၱကုိ
ေရွ႕တန္းတင္လုိက္လွ်င္ ၀ိ၀ါဒမ်ား ပဋိပကၡမ်ားသည္
တစ္စတစ္စ ၾကီးထြားလာၾကရသည္။အျမင္မတူျခင္းသည္
ျပႆနာ၏အစ မဟုတ္။အျမင္အယူအဆ မတူျခင္းေၾကာင့္
တစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖက္ ၀ိ၀ါဒကြဲျပားျခင္း ျငင္းခုံျခင္းသည္သာ
ျပႆနာျဖစ္ေလသည္။ထုိ႔ထက္ ပဋိပကၡအသြင္
ျဖစ္လာျခင္းမွာ မိမိအတၱကုိ ေရွ႕တန္းတင္ျခင္း၊
အျခားသူမ်ားကုိ နားလည္ လက္ခံေပးႏုိင္စြမ္း
မရွိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာရသည္။
အဓိကက ေမတၱာေခါင္းပါးလာျခင္းပင္ ျဖစ္ေပသည္၊
မိမိတုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္ျငိမ္းခ်မ္းဖို႔ ဆုိသည္မွာ တစ္ဦး၏
အမွားကုိ တစ္ဦးက ရွာေဖြေထာက္ျပျပီး အျပစ္တင္ေန႐ုံႏွင့္
မျငိမ္းခ်မ္းပါ။
မိမိႏွင့္ အယူအဆမတူသူမ်ားကုိ နားလည္ခြင့္လြတ္
တတ္ေသာ စိတ္ရွိေအာင္ မိမိကုိယ္ကုိ ဦးစြာျပင္ၾကရပါမည္။
မိမိႏွင့္ဆန္႔က်င္ဘက္ အျမင္ရွိသူေတြအေပၚ မာနျဖင့္
မဆက္ဆံမိဖုိ႔လည္း ဂ႐ုျပဳရပါမည္။
ထုိသူမ်ားအေပၚ အထင္ေသးေသာ အၾကည့္ျဖင့္လည္း
မၾကည့္ျမင္မိဖုိ႔ အေရးၾကီးျပန္ပါသည္။မိမိက
အျခားသူေတြထက္ အေတြးအေခၚပိုေကာင္းတယ္။
အသိဉာဏ္ပုိျမင့္တယ္ဆုိသည့္ မာနျဖင့္ ဆက္ဆံ
မိလုိက္သည့္အခါ မိမိအယူအဆကုိ နားလည္
မေပးနုိင္႐ုံမက ရန္စပဲပြားလာႏုိင္ေပသည္။
မိမိက အျခားသူေတြအေပၚ အထင္အျမင္ေသးေသာ
သေဘာျဖင့္ ဆက္ဆံရင္လည္း မိမိစကား အရာ
မထင္ႏုိင္ေပ။ သူ႔စကား ကုိယ့္မ၀င္၊ ကုိယ္စကား
သူမ၀င္ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ၀ိ၀ါဒသည္ တစ္စတစ္စ
ၾကီးထြားလာႏုိင္သည္။ ေနာက္တေျဖးေျဖး အယူအဆ
မတူသူေတြၾကားမွာ ရန္သူသဖြယ္ မေခၚႏုိင္၊
မေျပာႏုိင္သည္အထိ ျဖစ္သြား တတ္ေပသည္။
ဤကဲ့သုိ႔ အယူအဆမတူသူမ်ားအေပၚ မာနျဖင့္
ဆက္ဆံျခင္း၊ အထင္ေသးစြာ ဆက္ဆံျခင္းသည္
အတၱကုိ အေျခခံသည္။ထုိအတၱကုိ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္သေလာက္
ေလွ်ာ့ခ်ေပးရပါမည္ ။ မိမိဆႏၵကုိ ေရွ႕တန္းတင္ ထားသေရြ႕ ျငိမ္းခ်မ္းဖုိ႔ အတြက္ အေျဖရွာ မရႏုိင္ေပ။ မိမိအတၱကုိ မေလွ်ာ့သေရြ႕ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ရန္ျဖစ္ေနၾကရအုံးမည္ ျဖစ္သည္။ မိမိအတၱကုိ ေလွ်ာ့ခ်ထား႐ုံမက မိိမိ ပတ္၀န္းက်င္အေပၚ ကာယကံေမတၱာ၊၀စီကံေမတၱာ၊
မေနာကံေမတၱာမ်ားကုိ ထားရွိက်င့္ၾကံမွသာလွ်င္
မိမိေရာ ပတ္၀န္းက်င္ေရာ ေအးခ်မ္းပါမည္။
ေလာကၾကီးျငိမ္းခ်မ္းဖုိ႔အတြက္ ေမတၱာစိတ္ရွိမွ
ျဖစ္ႏုိင္သည္၊ အယူအဆ မတူသူမ်ားအေပၚ ခ်စ္ခင္ေသာ
မ်က္စိျဖင့္ ၾကည္႐ႈနုိင္ဖုိ႔ဆုိသည္မွာလည္း ေမတၱာစိတ္သာ
အဓိကျဖစ္ေပသည္။ႏုိ႔ႏွင့္ေရ ေရာထားသကဲ့သုိ႔
ပတ္၀န္းက်င္အားလုံးႏွင့္ အတူတကြ ေပ်ာ္ရႊင္
ျငိမ္းခ်မ္းစြာေနနုိင္ဖုိ႔အတြက္လည္း ေမတၱာသည္
အထူးလုိအပ္ေပသည္။အျခားသူမ်ားကုိ နာလည္
သည္းခံေပးျခင္းသည္ ေမတၱာစိတ္ရွိမွ ျဖစ္ႏုိင္သည္။
အျခားသူမ်ားကုိ ကုိယ္ခ်င္းစာတရားထားႏုိင္ျခင္း
ဟူသည္လည္း ေမတၱာစိတ္ရွိမွ ျဖစ္ႏုိင္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ယေန႔ေနရာစုံမွာျဖစ္ေပၚေနေသာ ျငင္းခုံမႈမ်ား၊
၀ိ၀ါဒမ်ား ပဋိပကၡမ်ားအားလုံး ကင္းစင္ျပီး ျငိမ္းခ်မ္းဖုိ႔
အတြက္ ေမတၱာသည္ အေရးတၾကီးလုိအပ္လ်က္
ရွိပါေၾကာင္း မေထရ္ျမတ္သုံးပါးတုိ႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကုိ
ဦးၫႊတ္လွ်က္ တင္ျပလုိက္ရေပသည္။ ။
-【စာရုိက္ပူေဇာ္သူ - အရွင္သု၀ီရ】
(မဟာဂႏၶာ႐ုံ မဟာနယကဆရာေတာ္ႀကီး၏
၈၅ ႏွစ္ျပည့္ အထိမ္းအမွတ္ စာေစာင္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ မိမိ၏ ေဆာင္းပါးေလးကုိ ျပန္လည္ေဖာ္ျပပါသည္။)
-【အရွင္သု၀ီရ-U Thu MuKha-မဟာဂႏၶာ႐ုံ၊အမရပူရ】

No comments:

Post a Comment